Strony

poniedziałek, 10 lutego 2020

Mikser się zepsuł, więc wymieszam ręcznie

Skarg, które mi Półczłowiek, z nagła odepchnięty
Przed wiekiem od matczynej piersi, wciąż zanosi,
Strugi skrzętnie kieruję tam, gdzie wciąż odmęty
Mleka Jej się skupiają wokół Świata osi.

Na desery przepisów, co przez moją głowę
Już przed czasu początkiem biegły, mam czterysta.
Ich odmiany, warianty, iście miliardowe,
Choć skrzętnie spisywane, smuga skrywa mglista.

Właściwy i tak znajdę. Już mi tylko mąki
Protonowej miar kilka trzeba aby ciasta
Masy, w grawitacyjnych kadziach, prapoczątki
Światów nowych formować jęły, lekko wzrastać.

Miksturę tę w kosmiczny przysmak wnet przemienię -
W termojądrowej kuchni wzniecam już płomienie.




Jest to sonet inspirowany tematyką utworu "400 000 Stars", w znaczącej swojej części zawartą w samym już jego tytule.  Na tym właśnie motywie oparła się idea wiersza napisanego przeze mnie.

Poniżej zamieszczam informacje o oryginalnym utworze

Utwór:
400 000 Stars
Wykonawca:
Dualsnug
Album:
400 000 Stars EP

Dostępny w YouTube na podstawie licencji udzielonej przez INgrooves (w imieniu wytwórni Blue Tunes Records)
Autorzy utworu: 
Dualsnug (Oliver Krebser & Raphael Zumbach)

I jeszcze odnośniki do miejsc, gdzie można zapoznać się z dokonaniami twórców utworu
Dualsnug
Oliver Krebser
Raphael Zumbach

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz