Strony

sobota, 15 lutego 2020

Chcąc znów ujrzeć Słońce

Milczące lustro wody skrywa gdzieś głęboko
Lęk mój, który wciąż sprawia, że biernie wiruję
Na wietrze twych wyborów jak liść. Tylko Oko
Nieznajome z oddali we mnie się wpatruje.

Jakże ja ślepa byłam, jakkolwiek otwartym
Moim z kolei okiem wciąż w ciebie wpatrzona!
Zamykam je - niech wicher rwie iluzji kartę.
Rzeka złudzeń wysycha a Słońce dziś kona.

Ty zapewne swobodnie, z tamtej strony ściany,
Czujesz się, swych decyzji wrota zatrzasnąwszy.
Ja jedynie zapomnieć chcę. Szczęściem nieznany,
Jednak przyjazny słyszę Głos, ból mój kojący.

Obecny mrok rozpaczy w dzień powoli zmienia.
Rąbek Słońca znów widzę - to koniec zaćmienia?



Jest to wiersz, który powstał w oparciu o tekst przepięknej i wzruszającej piosenki "See The Sun", której twórcami są Matt Darey (występujący tutaj pod pseudonimem "Urban Astronauts") oraz, wykonująca partię głosową, wspaniała wokalistka Kate Louise Smith. Mój utwór, będący liryczną adaptacją słów oryginału, raczej nie jest przekładem, jeżeli już, to bardzo swobodnym. Starałem się natomiast przekazać uczucia, jakie mogą towarzyszyć jego odbiorowi, przybliżyć je nieco czytelnikowi, wykorzystując piękno naszej mowy.





Tutaj znajdują się informacje na temat piosenki.
Autorzy utworu: Kate Louise Smith / Matthew Darey
Tekst utworu See the Sun (feat. Kate Smith) © Notting Hill Music (uk) Ltd.
Dostępny w YouTube na podstawie licencji udzielonej przez
[Merlin] Armada Music (w imieniu wytwórni S107 Records (Armada Music)); Sony ATV Publishing, AMRA, LatinAutor, SOLAR Music Rights Management, ASCAP i inne stowarzyszenia zajmujące się prawami do muzyki (4)

1 komentarz:

  1. Idealnie: tekst, utwór, fotografia. Harmonia. Śmiało może fruuuuunąć w świat.

    OdpowiedzUsuń